1 Ocak 2013 Salı

Michel de Montaigne

Merhaba Arkadaşlar :)
 Yeni yazımda Michel de Montaigne'i ele almak istedim, çünkü onun sözleri beni her zaman etkilemiştir. Böylesine güzel sözler yazan birini tanımamak kendimize bir ayıptır diye düşünmekteyim. İsmini az çok duymuşsunuzdur. Yine de ben kısa bir biyografisini sizlerle paylaşacağım.

Montaigne 28 Şubat 1533 doğumlu ve  16. yüzyıl Fransız deneme yazarıdır..

Montaigne Bordeaux'da doğdu. Eğitim süresince Yunan ve Latin edebiyatını öğrendi.  Ailesinden kalan geniş bir malikanede günlerini kitaplarıyla ve yazılarıyla geçirdi. Montaigne bu çalışmaların sonucu olarak ünlü Denemeler adlı kitabı oluştu. Montaigne, Denemelerinde başta insan sevgisi olmak üzere iyimserlik, dayanışma, özgürlük ve okuma alışkanlığı üzerine çok özgün yazılar kaleme aldı. Bu yazıları herkesin anlayabileceği sade bir anlatımla okura ulaştırdı.

Kaynak; (http://www.forumdas.net/m-n-o-p/montaigne-kimdir-206220/)

Birde onun güzel sözlerinden bir kaç tanesini size sunamak isterim.
* İnsan ya tam iyi olmalı ya tam hasta.( Bu sözünü ben çok severim kısacık olduğu kadar derin anlamlı :) )
* Bir problemin güç olduğunu söyleme; eğer o güç olmasaydı, zaten problem olmazdı.
* Öfke saklamaya gelmez, büsbütün içimize işler.
* Kendini olduğundan az göstermek, alçak gönüllülük değil, budalalıktır; kendine değerinden az paha biçmek korkaklıktır, pısırıklıktır. Kendini olduğundan fazla göstermek de, çoğu kez gururdan değil budalalıktandır.
* Her insanda, insanlığın bütün halleri vardır.
* Bir kapıyı itmeden açık olup olmadığını anlayamazsın.
* Hedefi olmayan gemiye hiç bir rüzgar yardım edemez.
* İnsan sevincini büyüterek anlatmalı, üzüntüsünü kısaltarak.




Bunlar benim en sevdiğim sözlerinden seçtiklerim internette daha birçok sözünü bulabilirsiniz. Ve  resmini koyduğum kitabı alıp okuyabilirsiniz. 
Ek olarak paylaştığım videoyu izleyebilirsiniz.


Edebiyatı hayatınızın bir köşesine iliştirmeyi unutmayın. :)
Teşekkürler.

1 yorum:

  1. Merhabalar,

    Fransız deneme yazarı Michel de Montaigne’nin ‘’Yavaşladıkça Çoğalıyorum’’ kitabından altını çizdiğim aforizmaları okumanız için sizinle de paylaşmak isterim: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/montaigneden-20-etkileyici-aforizma/

    Beni en çok etkileyen şu alıntı olmuştu:

    ‘’Doğrusunu söyleyeyim, biz erkekler kendi günahlarımızdan çok karımızın günahlarından, ona gelecek ayıplamalardan korkarız. Kendi vicdanımızdan çok karımızın vicdanının üstüne titreriz. (Aman ne fedakârlık!) Karımız bizden daha iffetli olsun da, biz hırsız olmaya, yemin bozmaya, aforoz edilmeye razıyız.’’

    Keyifli okumalar dilerim,
    edebiyatla ve sağlıcakla kalın.

    YanıtlaSil